Rolę rzecznika akademickiego w Instytucie Informatyki pełni Jarosław Byrka. Do rzecznika mogą zwracać się studenci, doktoranci i pracownicy w sprawach dotyczących funkcjonowania społeczności instytutu/wydziału, aby uzyskać wsparcie i pomoc w rozwiązaniu problemu. Rolą rzecznika jest wysłuchanie osoby zgłaszającej, zdiagnozowanie problemu i udzielenie porady lub pomocy w jego rozwiązaniu.

Najlepiej kontaktować się pocztą elektroniczną na adres jaroslaw.byrka(małpa)cs.uni.wroc.pl, osobiście w pokoju 244 w Instytucie Informatyki lub telefonicznie: +48 71 375 7817

Zasady działania

Poufność
Informacje przekazywane rzecznikowi są przez niego traktowane jako poufne i nie są przekazywane innym osobom/jednostkom UWr, chyba że na wyraźne życzenie osoby zgłaszającej.

Bezstronność
Rzecznik nie jest sędzią ani nie staje po żadnej ze stron konfliktu, jego celem jest wyłącznie rozwiązanie problemu.

Nieformalność
Działania podejmowane przez rzecznika mają charakter nieformalny i niezależny od procedur obowiązujących w UWr, w tym dyscyplinarnych. Rzecznik nie podejmuje działań z urzędu, nie inicjuje procedur ani nie bierze w nich udziału jako strona, ale informuje osobę zgłaszającą problem o możliwych ścieżkach postępowania. W zależności od charakteru sprawy może też podejmować nieformalne interwencje u władz/pracowników wydziału w celu wyjaśnienia sprawy lub polubownego rozwiązania konfliktu.

Niezależność
W ramach pełnionej funkcji rzecznik jest niezależny od władz i procedur panujących na uczelni. Pracownicy instytutu/wydziału są zobowiązani do współpracy z rzecznikiem w sytuacjach tego wymagających.