Informacje bieżące:
To jest stara i nieaktualizowana strona wykładu z roku 2015/16 !
Egzamin: 4 lutego 2016 (czwartek) godzina 10:15, sala 25
Strona z informacjami o egzaminie
(aktualizowana)
Przykłady z wykładu prof. T. Bednarza:
WebGL ,
pozostałe zasoby: programy w OpenGL dostępne na moodle
Tutoriale dla nowego OpenGL (GLFW+GLM)
np. macierze
Program wykładu:
Program wykładu 2015/16 (aktualizowany)
Podstawowe:
-
P. Shirley, Fundamentals of Computer Graphics, A.K.Peters, Natick
Massachusetts 2002
(link do strony).
-
J.D. Foley, A. van Dam, S.K. Feiner, J.F. Hughes, Computer Graphics - Principles
and Practice, 2nd edition, Addison-Wesley, Reading, Massachusetts
1992. (takze tych samych autorow ``Interactive Computer Graphics'',
``Introduction to Computer Graphics'').
-
A. Glassner, Principles of Digital Image Synthesis, Morgan Kaufmann Publ.,
San Francisco 1995.
Pozycje podstawowe wydane w Polsce:
-
M. Jankowski, Elementy grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 1990.
-
J.D. Foley, A. van Dam, S.K. Feiner, J.F. Hughes, Wprowadzenie do grafiki
komputerowej, WNT, Warszawa 1995.
-
J. Zabrodzki (red.), Grafika Komputerowa, metody i narzedzia, WNT 1994.
-
T. Pavlidis, Grafika i przetwarzanie obrazów, WNT, Warszawa 1987.
Pozostale (dostepne w bibliotece instytutu):
-
A. Watt, 3D Computer Graphics, 2nd edition, Addison-Wesley, 1993.
-
D.F. Rogers, Procedural Elements for Computer Graphics, McGraw
Hill 1985 (przeklad rosyjski, Mir 1989).
-
D. Hearn, P. Baker, Computer Grphics, Prentice-Hall, Englewood Cliffs,
1986.
-
R. Salmon, M. Slater, Computer Graphics: system and concepts, Addison-Wesley,
1987
-
A.S. Glassner, Graphics Gems, Academic Press, Boston 1990.
-
J. Arvo, Graphics Gems II, Academic Press, Boston 1991.
-
D. Kirk, Graphics Gems III, Academic Press, Boston 1992.
-
P.S. Heckbert, Graphics Gems IV, Academic Press, Boston 1994.
Ogólne:
Oprogramowanie:
- XnView -
przeglądarka i konwerter plików graficznych (Win/Linux/...) oraz GFL SDK
czyli biblioteki do czytania/zapisywania wielu formatów plików graficznych.
- GIMP - program do edycji grafiki
rastrowej (licencja GNU)
- Blender - program do
modelowania scen 3D, renderowania i tworzenia animacji (licencja GNU)
- Wings3D - prostszy program
do modelowania scen 3D
OpenGL:
OpenGL Toolkits (otwieranie okna, obsługa klawiatury i myszy...) :
Interface Libraries (biblioteki z przyciskami, suwakami,... ):
Zasoby lokalne:
Iluzje:
|