IV Edycja Szkoły Myślenia odbyła się w terminie 4-8 lutego 2019 r. To była już ostatnia edycja w ramach tego projektu, choć oczywiście staramy się o zdobycie środków na prowadzenie kolejnych edycji.

Obiecane koszulki dla uczestników zajęć zostały wysłane - przepraszamy za opóźnienie.

 

Szkoła Myślenia - luty 2019

Zapraszamy na tygodniowy kurs pokazujący matematykę zupełnie inaczej, niż jest postrzegana i nauczana w szkole. Kurs jest przeznaczony dla uczniów szkół średnich, a finansowany jest ze środków unijnych. Znajomość ,,szkolnej'' matematyki nie jest wymagana, ale wskazane jest zamiłowanie do logicznego myślenia.

 

Zajęcia odbywają się w Instytucie Informatyki, przy ulicy Juliot-Curie 15 we Wrocławiu. Kurs jest przeznaczony dla uczniów szkół średnich; wskazane jest zamiłowanie do logicznego myślenia. Kurs jest bezpłatny; dla uczestników przewidziano obiady, można też się ubiegać o dofinansowanie do noclegów. Każda edycja kursu będzie trwała 5 dni roboczych, od 9 do 17 (pierwszego dnia od 9:45).

Zapisy zostały już zakończone.

 

Kto może przyjść i jaką odniesie korzyść

Matematyka szkolna bywa nudna. Mówią, że matematyka to "sztuka logicznego myślenia", "zdyscyplinowana wyobraźnia", ale nie tłumaczą, co sinus sumy kątów ma wspólnego z logiką, a już szczególnie z wyobraźnią. Matematyka potrzebna do studiowania informatyki to język do rozmowy o skomplikowanej rzeczywistości, na przykład o złożonych algorytmach i strukturach danych. Z taką matematyką chcemy Was zapoznać.

Zapraszamy uczniów gotowych przez 5 dni myśleć do upadłego. Nie musisz lubić szkolnej matematyki, ale dobrze, jeśli lubisz zagadki. Jeśli uważasz, że myślenie idzie Ci nieźle, to prawdopodobnie sobie poradzisz. Wyobrażamy sobie, że dla niektórych uczestników ten kurs będzie zachętą do studiowania informatyki lub innych nauk ścisłych. Dla innych będzie pouczającym nowym doświadczeniem. Nikogo nie pozostawi obojętnym ;).

Kurs poprowadzą pracownicy Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Kadrę Instytutu tworzą ludzie z bogatym, międzynarodowym doświadczeniem. Merytoryczna zawartość kursu będzie skonstruowana w oparciu o doświadczenie zdobyte w Instytucie podczas prowadzenia sześciu edycji podobnego kursu "Matematyka w dwa tygodnie".

Wcześniejsze edycje

wyklady

Pierwsza edycja odbyła się w maju 2017, druga w lutym 2018, a trzecia w maju 2018. Po zakończeniu przeprowadziliśmy ankiety. Wybrane opinie z pierwszych dwóch edycji:

W zajęciach szczególnie podobało mi się ubogacanie zadań fabułą, która umożliwiała łatwiejsze wyobrażenie sobie problemu i sprawiała, że rozwiązywanie nie było tak monotonne. Ponadto ceniłem podejście wykładowców prowadzących ćwiczenia, którzy naprowadzali na odpowiedź, a nie podawali gotowego rozwiązania.

Podobało mi się, że nie była potrzebna wiedza z zewnątrz. Wszystko było dobrze wyjaśnione na wykładzie i przećwiczone podczas robienia zadań. Nie była potrzebna dodatkowa praca w domu. Wykłady były dobrze przemyślane i ciekawe, a zadania zmuszały do myślenia. Kurs jest zupełnym przeciwieństwem nauki w szkole, ponieważ wymaga kreatywności, a nie odtwórczego rozwiązywania zadań określonym sposobem.

Najbardziej w zajęciach podobało mi się nieszablonowe przedstawianie nowych zagadnień oraz ich dobry dobór. Te zajęcia sprawiły, że zmienił mi się sposób patrzenia na świat i wszystko widzę w innych barwach.

Więcej na stronie https://ii.uni.wroc.pl/instytut/aktualnosci/97.

O naszych studiach

Nasz unikalny program nauczania obejmuje najnowsze technologie i trendy w informatyce oraz klasykę. Aż 74% zaliczanych przedmiotów wybiera się u nas samemu. Dzięki temu studenci mają czas na rozwijanie swoich pasji, co skutkuje wieloma sukcesami: w 2016 r. zdobyli brąz na mistrzostwach świata w programowaniu zespołowym, a w 2017 r. akademickie wicemistrzostwo świata wśród konstruktorów łazików marsjańskich. Nasi absolwenci pracują w firmach wymagających najwyższych kwalifikacji, jak Google czy Facebook, i prowadzą własne firmy.