31 maja 2017 15:42

W dniach 8-12 maja odbyła się w naszym instytucie pierwsza edycja kursu Szkoła Myślenia. Po zajęciach uruchomiliśmy zdalne ankiety, których wyniki prezentujemy poniżej. Kolejna edycja kursu już w lutym!




Co szczególnie podobało Ci się w zajęciach? Co mogło by je poprawić?

Dostaliśmy dużo pozytywnych odpowiedzi na pytania otwarte i kilka negatywnych (głównie dotyczących tego, że było za mało lub za dużo czasu na pracę własną). Poniżej kilka wybranych odpowiedzi.

  • Ciekawe, nietypowe zagadnienia, oryginalne i kreatywne podejście do rozwiązywanych zadań i przedstawianie nowego materiału w zabawny i przystępny sposób
  • Zadania były bardziej związane z logicznym myśleniem, a nie działaniem na liczbach.
  • Teraz rozumiem matematykę, bardzo ją polubiłem
  • Sposób przedstawiania zagadnień na wykładach, czas na prace własna i podejście profesorów.
  • Na zajęciach były zagadnienia które wymagały zupełnie innych sposobów rozumowania niż w szkole.
  • Podobało mi się, że nie była potrzebna wiedza z zewnątrz - wszystko było dobrze wyjaśnione na wykładzie, następnie przećwiczone podczas robienia zadań i na sprawdzianie nie było żadnego kłopotu z wymyśleniem rozwiązania. Nie była potrzebna dodatkowa praca w domu. Wykłady były dobrze przemyślane i ciekawe, a zadania zmuszały do myślenia. Kurs jest zupełnym przeciwieństwem nauki w szkole, ponieważ wymaga kreatywności, a nie odtwórczego rozwiązywania zadań określonym sposobem. Oprócz tego, profesorowie byli mili i - co jest bardzo ważne - nie byli "sztywni".
  • Przedstawienie zagadnień matematycznych w postaci skojarzeń oraz przykładów z życia codziennego.
  • Dobór interesujących zadań i mobilizacja do samodzielnego myślenia w celu zrozumienia materiału.
  • Najbardziej w zajęciach podobało mi się nieszablonowe przedstawianie nowych zagadnień oraz ich dobry dobór. Te zajęcia sprawiły, że zmienił mi się sposób patrzenia na świat i wszystko widzę w innych barwach
  • Sposób prowadzenia wykładu oraz przedstawiania zagadnień, ponieważ był bardzo ciekawy oraz zrozumiały. Możliwość poznania rozwiązań zadań, których nie udało się zrób samemu, podczas ćwiczeń. A także Leokadia, Zenobia czy wolumen grzechu gniewu.
  • Najbardziej podobały mi się wykłady - wspaniały i dowcipny profesor, wszystko dobrze tłumaczył ;)
  • Inne postrzeganie matematyki. Nie jako wzory i schematy, ale jako otwarte myślenie i rozpracowywanie problemu :)
  • Przedstawienie indukcji matematycznej (a konkretnie zasady minimum) w bardzo obrazowy sposób na przykładzie zadania o gąsienicy Leokadii.
  • Wykłady były naprawdę ciekawe a prowadzący zabawny i cierpliwy. W ogóle podobali mi się prowadzący. Wszyscy bardzo mili, chętni do wyjaśnień, tak, że aż chce sie tam wracać.
  • Podział na grupy podczas zadań pomagał lepiej zrozumieć materiał. To, że każdego dnia mieliśmy ćwiczenia z inną osobą również mi się podobało, bo każdy tłumaczył w inny sposób i podpasował komuś innemu.Cieszy mnie, że były darmowe obiady, które były smaczne.
  • Tematyka zajęć bardzo ciekawa, bardzo przydatne zagadnienia. Trudne tematy wytłumaczone w prosty sposób. Porządnie wytłumaczone wszystkie zadania.
  • Poznałam matematykę z innej strony. Pan wykładowca wczuwał się w dany problem matematyczny, dobrze tłumaczył i był dowcipny.☺
  • Brak wywierania presji na uczestnikach,miła atmosfera, ćwiczeniowcy pozytywnie nastawieni i chętni do tłumaczeń,ciekawe przedstawienie matematyki.
  • Wolałabym, żeby kotlety schabowe były cieplejsze i wolę herbatę niż kompot.
  • Bardzo podobała mi się tematyka prowadzonych zajęć. Było to coś nowego i interesującego. Wykłady pokazały inne oblicze matematyki niż to, które możemy poznać w szkole.