Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności

 

Uniwersytet Wrocławski realizuje projekt pn. „Ku Mistrzostwu w Programowaniu Sportowym 2024”, który otrzymał środki finansowe w kwocie 288 150,00 PLN w ramach projektu niekonkurencyjnego pt. „Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności” realizowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Uniwersytet Wrocławski otrzymał środki finansowe w wysokości 288 150,00 PLN na realizację projektu pt. „Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności” w ramach działania określonego we wniosku o dofinansowanie projektu nr FERS.01.05-IP.08-0217/23.

W związku z powyższym uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób z niepełnosprawnością sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON można przekazywać za pomocą: 

1) poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub
/NCBiR/SkrytkaESP.

Tytuł Projektu:
„Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności”
„Ku Mistrzostwu w Programowaniu Sportowym 2024"

Okres realizacji projektu przez uczelnię to 01.07.2024-31.12.2025. W ramach projektu przewidziano działania przygotowujące studentów Uniwersytetu Wrocławskiego do udziału w międzynarodowych zespołowych zawodach programistycznych:

  1. International Collegiate Programming Contest World Finals (ICPC WF) 2024.
  2. Central Europe Programming Contest (CERC) 2024.
  3. Europe Championship (EUC) 2025.
  4. International Collegiate Programming Contest World Finals (ICPC WF) 2025.
  5. Central Europe Programming Contest (CERC) 2025.

Przygotowanie do każdych zawodów obejmuje wyjazdy na obozy treningowe, podczas których uczestnicy będą doskonalić swoje umiejętności przez udział w wykładach i sesjach programistycznych.

Tytuł Projektu:

Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności

Zadania, działania, które będą realizowane w ramach Projektu:

Projekt zakłada wsparcie uczelni (podmiotów korzystających bezpośrednio ze wsparcia) poprzez umożliwienie studentkom i studentom uczestnictwa w międzynarodowych konkursach, zawodach i konferencjach.

Grupy docelowe Projektu:

Grupę docelową w Projekcie stanowią uczelnie oraz studenci. Projekt ukierunkowany jest na studentki i studentów lub ich zespoły, których potencjał rozwojowy i dotychczasowe doświadczenie dają podstawy sądzić, iż mogą wygrywać konkursy i zawody  międzynarodowe o najwyższej randze.

Cel Projektu:

Celem Projektu jest wsparcie studentek i studentów w rozwoju ich:

  • kompetencji i umiejętności,
  • aktywności naukowej,
  • innowacyjności,
  • kreatywności,

poprzez umożliwienie im uczestnictwa w międzynarodowych konkursach, zawodach, konferencjach.

Rezultaty Projektu:

Rezultatem Projektu będzie nabycie kompetencji lub kwalifikacji lub umiejętności przez osoby uczestniczące w kształceniu na poziomie wyższym oraz zwiększenie ogólnej liczby osób studiujących, które w ramach systemu szkolnictwa wyższego wezmą udział w różnych formach międzynarodowego współzawodnictwa

Wartość Projektu (łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych):

27 500 000,00 zł

Wysokość dofinansowania ze środków europejskich (wysokość wkładu Funduszy Europejskich):

22 693 000,00 zł

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

 

 

Logo Unii Europejskiej, Flaga Polski, Fundusze Europejskie

Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022

Celem projektu jest:
- podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa,
- zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich,
- poprawa dostępności międzynarodowych programów kształcenia dla osób uczestniczących w edukacji na poziomie
wyższym z Polski oraz dla cudzoziemców,
- wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego.

Dofinansowanie projektu z UE: 30 886 840,65 PLN.

W Instytucie Informatyki UWr w ramach projektu zostały przeprowadzone następujące zajęcia dydaktyczne dla studentów i studentek kierunków informatyka, matematyka oraz Data Science:

  • Andrzej Pelc (Université du Québec en Outaouais) Algorithms with incomplete information lato 2020/21
  • Mirosław Korzeniowski (Tooploox) Using Convolutional Neural Networks to Analyze 1D, 2D, and 3D Data
    lato 2021/22
  • Marcin Włodarczak (UBS) Praktyczne aspekty sieci komputerowych (Q1) zima 2021/22
  • Marcin Włodarczak (UBS) Praktyczne zarządzanie systemami IT (Q2) zima 2021/22
  • Nokia Introduction to algorithms in telecommunication lato 2021/22
  • Kamil Matuszewski (Fingo) Współczesne narzędzia do tworzenia aplikacji webowych lato 2021/22

Dofinansowano uruchomienie nowego kierunku studiów Data Science, a także zakup oprogramowania na potrzeby instytutu.

Udział zespołu "Continuum" w zawodach łazików marsjańskich ERC 2019 i URC 2020. 

Głównym celem projektu jest udział studentów koła naukowego „Continuum” działającego przy Uniwersytecie Wrocławskim w dwóch międzynarodowych zawodach łazików marsjańskich: European Rover Challenge 2019 (ERC) oraz University Rover Challenge 2020 (URC). Projekt zakłada wyjazd 7 studentów oraz ich opiekuna na ww. zawody, a także przygotowanie nowej wersji łazika zespołu, „Aleph 2”, zgodnie z wymaganiami obydwu konkursów.
Zawody URC i ERC wymagają od zespołu zaprojektowania i zbudowania zdalnie sterowanego łazika zdolnego do startu w szeregu konkurencji, wymagających między innymi: autonomicznego poruszania się w trudnym terenie, przeprowadzania badań i pobierania próbek, transportowania ekwipunku, wykonywania działań serwisowych. W najnowszych edycjach zawodów wysoce premiowane są rozwiązania autonomiczne.

Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia zainteresowania podejmowaniem przez uzdolnionych studentów pracy naukowej w przyszłości, wpisując się poprzez to w główne założenia konkursu „Najlepsi z najlepszych”. 

Wartość projektu 174 078,13 PLN Projekt finansowany jest w 84,28% ze środków europejskich Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 i  w 15,72% ze środków krajowych.  Nr wniosku o dofinansowanie: POWR.03.03.00-00-P019/18

Projekt "Akademia Młodego Informatyka"

Projekt polega na przeprowadzeniu w trakcie 2 lat akademickich dla uczniów w wieku 13-16 lat zajęć w ramach Akademii Informatycznej (AI) z algorytmiki i programowania, 20 sparingów informatycznych oraz zorganizowania konkursu z umiejętności informatycznych, a także stworzeniu 1 modułu edukacyjnego w postaci listy zadań do nauki algorytmiki-programowania. W zajęciach weźmie udział min. 260 uczniów z różnych regionów Polski. W ramach proj. zostanie utworzonych 8 grup Akademii Informatycznej. Beneficjent planuje zorganizować część grup we Wrocławiu, część w różnych ośrodkach w kraju (Legnica, Częstochowa, Rybnik). Efekty, które osiągną uczniowie uczestnicząc w zajęciach, to przede wszystkim rozwinięcie umiejętności matematyczno-przyrodniczych, kultury myślenia krytycznego, kreatywności i rozwiązywania problemów. Program zajęć będzie powiązany tematycznie w jedną logiczną całość. Umiejętności nabyte na jednych zajęciach, będą wykorzystywane na następnych. Wszystkie zajęcia prowadzone będą w taki sposób, aby korzyść mogli odnieść uczniowie wykazujący się przynajmniej przeciętnymi predyspozycjami do uczenia się informatyki, jeśli tylko okażą dostateczne zaangażowanie. Zajęcia nie będą zatem miały charakteru ,,elitarnego". Zajęcia Akademii Informatycznej będą prowadzone w większości w macierzystych szkołach uczniów. W jednym semestrze planuje się przeprowadzić ok. 5 spotkań (po 5h, co 2-3 tyg.), które prowadzone będą m. in. przez absolwentów szkół w których zajęcia się odbywają. na II UWr planuje się zorganizować 10 Sparingów oraz zorganizować konkurs.

Projekt "Naukowe Obozy Informatyczne".

Proj. polega na przeprowadzeniu w trakcie 2 lat akademickich dla uczniów ostatnich klas szkół podstawowych oraz pierwszych dwóch klas LO 6 obozów naukowych 6 dniowych (5 noclegów) mających na celu zaprezentowanie informatyki inaczej niż normalnie jest postrzegana i nauczana w szkole. W obozach weźmie udział około 150 uczniów z różnych regionów polski. Ponieważ jeden rok akademicki odpowiada jednemu rokowi nauki szkolnej, w obozach będą uczestniczyć w części te same osoby, ze względu na fakt, że obóz nr 2 następujący po obozie nr 1 (analogicznie obóz nr 5 po obozie nr 4) i będzie on różny tematycznie (o innym zakresie merytorycznym) oraz równocześnie momentem przygotowania uczniów do wzięcia udziału w kolejnym etapie Olimpiady Informatycznej. W projekcie planuje się udział całych grup szkolnych ale również uczniów zgłaszających się indywidualnie. Efekty, które osiągną uczniowie uczestnicząc w obozach, to przede wszystkim rozwinięcie umiejętności matematyczno-przyrodniczych, kultury myślenia krytycznego i rozwiązywania problemów. Program(y) obozu(ów) będzie powiązany tematycznie w jedną logiczną całość. Umiejętności nabyte jednego dnia, będą wykorzystywane dnia następnego. Zajęcia prowadzone będą w taki sposób, aby korzyść mogli odnieść uczestnicy wykazujący się przynajmniej przeciętnymi predyspozycjami do uczenia się informatyki, jeśli tylko okażą dostateczne zaangażowanie, zatem zajęcia nie będą miały charakteru ,,elitarnego".

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Uniwersytet Wrocławski realizował projekt Udział łazika marsjańskiego Aleph 1 w zawodach URC 2017, finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Nr projektu: POWR.03.03.00-00-P009/16

Biuro Projektu
ul. F. Joliot-Curie 15
50-383 Wrocław

e-mail: beata.rusiecka@cs.uni.wroc.pl
el. +48 71 375 78 00

 

Wcześniej Uniwersytet Wrocławski realizował projekt Budowa łazika marsjańskiego "Aleph 1" finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Nr projektu: POWR.03.03.00-00-P001/15.

Logo Unii Europejskiej, Flaga Polski, Fundusze Europejskie